ေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္အားလံုးကို တရား၌ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္းက ေအာင္ႏိုင္၏။
ႀကာေတာ့ ႀကာခဲ့ပါၿပီ...
ႏု စဥ္ အရြယ္ . တရားရွာ ခဲ့ပံု ကို ၿပန္လည္ တင္ၿပခ်က္
၁၀ တန္း ၿပီးကတည္းက..ႏွစ္တုိင္း လုိလုိ ပဲ..သႀကၤန္ ေရာက္တုိင္း ဘုန္းႀကီး ၀တ္ ၿဖစ္ပါတယ္
အလုပ္ ကလည္း အား ေန တာရယ္.. ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္ အေနနဲ ့လုပ္ႏုိင္တာ ဆုိလုိ ့ဒီ သႀကၤန္ အခ်ိန္ က ပိုေကာင္း လုိ ့ပါ
အၿမဲလုိလို သကၤန္း စီး ၿဖစ္တဲ ့ေက်ာင္းက ေတာ့ ပုဇြန္ေတာင္ ေညာင္ကုန္း . က.. သာသနာ့ရိပ္သာ ေလးပါ
ေက်ာင္းေဆာင္ ေလးက..က်ဥ္း ၊ သႀကၤန္ ကာလ က လည္း လူမ်ားေတာ့ ေနစရာ အခက္အခဲ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္ ပါတယ္.။
ဒါေပမယ့္. ဆရာေတာ္နဲ ့လည္း သိေနေတာ့ ေက်ာင္းေဆာင္ ေပၚက အဆင္ေၿပတဲ့ ေနရာေလး တေနရာေတ့ာ အၿမဲ ရတတ္ပါတယ္. ေက်ာ တစ္ခင္း စာ ေပါ့.
သႀကၤန္တြင္းကာလ ကေတာ့ ဘုန္းႀကီး၀တ္ တဲ့သူေတြ ကမ်ားေလ ေတာ့ သံဃာ ေတြအခ်င္းခ်င္း တန္းစီ ၿပီး စု ေပါင္း အိပ္ ႀကရပါတယ္။
သႀကၤန္ၿပီး လုိ ့ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန ့လည္း ေရာက္ေရာ အကုန္ လံုးနီးပါ က လူထြက္သြားႀကပါတယ္
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ ေန ့ကို ရဟန္ ၀တ္ နဲ ့ေနခ်င္လုိ ့ လူမထြက္ပါဘူး။ ေနာက္တေန ့.ႏွစ္ဆန္း ႏွစ္ရက္ က်မွ ပဲ ရွင္လိင္ၿပန္ ပါတယ္ ။
အဲသလို ေက်ာင္းေဆာင္ ေပၚမွာ သံဃာ အင္အား နညး္သြား တဲ့အခါ က်ေတာ့ ကိုယ့္တပါးတည္း ေအးေဆး ထင္ၿပီး စိ္တ္ခ်လက္ခ် ႀကိန္းစက္ ေတာ္မူပါတယ္။ (အိပ္တယ္ေပါ့ဗ်ာ)..
အဲဒီမွာ စေတြ ့တာပါပဲ.........
ညဥ့္သန္းေခါင္ တေရးႏုိးေတာ့့ မွ..ကုိယ့္ ရဲ ့ေၿခရင္းမွာ.. ၿခင္ေထာင္ ေလး တစ္လံုး ေတြ ့ပါတယ္။
ကိုယ့္လုိပဲ . ဒုလႅဘ ရဟန္း တပါး ပဲ ေအာက္ေမ့ ၿပီး ေသခ်ာ မႀကည့္မိလုိက္ပါဘူး ။ မ်က္မွန္ ကလည္း မပါေလေတာ့ မသဲကြဲဘူးေလ။
အေပါ့အပါး သြားၿပီးလုိ ့ၿပန္လာေတာ့မွ ပဲ ၿခင္ေထာင္ ထဲက သံဃာ ကို ေသခ်ာႀကည့္လုိက္မိပါတယ္။
အမေလးးးးးးးးးးးး............ဘုရား .........ဘုရား ...........ဘုရား .........
ဘုန္းႀကီးမဟုတ္ပဲ .. မာတုကာမ.မိန္းမတစ္ေယာက္ ၿဖစ္ေနပါလား..
မိန္းမေတာင္ မွ..အသက္ ႀကီးႀကီး မဟုတ္.. အပ်ိဳၿဖန္း ေလး.......... ကိုယ္နဲ ့လည္း မတိမ္းမယိမ္း...ဇာၿခင္ေထာင္ ပါးပါး ေလး ကိုေဖာက္ထြင္းၿပီး အတုိင္းသားၿမင္ေရပံု က..
အိ္ပ္ေနလုိက္တာ.. ေတာ္ေတာ္ ေတာင္ အိပ္ေမာက်ေနၿပီေလ . ေဘးနားမွာေတာ့ သူ ့အေမလုိ လုိ ..အေဒၚလုိလုိ မိန္းမႀကီးတစ္ဦး ..
ၿခံဳထားတဲ့ ေစာင္ေလးေတာင္ ဟိုတ၀က္ ဖံုး ဒီ တ၀က္ ဖံုး..
ေအာ္.. ႀကည့္စမ္းပါအံုး ..
တေနကုန္ သႀကၤန္ ေရပက္ခံထြက္ထားလို ့ထင္ပါ့ . အသား ေလးေတြ ေတာင္ ေနေလာင္ နီၿမန္းလို ့။
ပါးေစာင္မွာလည္း သားေရ ေလးေတြ စီးက်ေနပါလား ဟရုိ ့
ခုိမေလးတစ္ေကာင္ တဟင္းဟင္း နဲ ့ ၿငီး သံ လိုလုိ ေဟာက္သံ လုိလို အသံ ေလး သဲ ့သဲ ့ႀကားေနရသလုိ ပါပဲ..
ေအာ္.. ဒီ တကာမေလး က ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ကို အိပ္ေနတာပါလား..
သယ္.........ႀကည့္စမ္း ႀကည့္စမ္း ၊
ငါ ဟာ ဘုရားသားေတာ္ သိမ္၀င္ ရဟန္း တပါး ၿဖစ္ေနေတာင္ . ကိုယ္နဲ ့ေသြးမေတာ္ သားမစပ္ တစိမ္း မိန္းမ တစ္ေယာက္ ကို ဘာလုိ ့မ်ား ႀကည့္ေနပါလိမ့္
မေလ်ာ္ေပဘူး .အာပတ္ေတာ့ သင့္ေတာ့မွာပဲ .. သတိ သတိ . သတိဆုိတဲ ့တရားဟာ ပိုတယ္လုိ ့မရွိပါလား.
ၿမင္ရင္ ၿမင္တယ္ လုိ ့မွတ္ .. ၿမင္တယ္ . ေတြ ့တယ္.. လွတယ္ . ေပၚေနတယ္။
ဟင္ .. မဟုတ္ပါဘူး.. ငါရဲ ့အမွတ္သတိ မၿပတ္ရွိေအာင္ . အုိ ရဟန္း ႀကိဳးစားမွတ္ၿပီး သမာဓိ ေဆာက္လိုက္စမ္း ဟဲ ့
ေႀသာ္.. ပုထုဇဥ္ ဆုိေတာ့လည္း သတိ ဘယ္ၿမဲ ပါ့မလဲ ။ အမွားမကင္း ႏုိင္ဘူးေပါ့ေလ။
ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ ကေရာ ဘယ္မွာလဲ... တၿခား ဘယ္ဘုန္းႀကီးမွလည္း အနားမွာမရွိ
ခက္ေတာ့ ေနပါၿပီ..
ကတံုး နဲ ့ဆံပင္ .......... ဘုန္းႀကီးနဲ ့မာတုကာမ ... ........လားလားမွ် မအပ္စပ္ေပ...
ဘာလုပ္ရမလဲ..ကုိယ့္ရဲ ့အိပ္ရာ ေၿခရင္း ခပ္လွမ္းလွမ္း ေလးမွာ လာအိပ္ေနႀကပါလား ..
အိပ္စရာ ေနရာ ေတာ္ေတာ္ရွားလို ့လား
ဘယ္ကိုမွလည္း ထြက္သြားလုိ ့မရ..ဘယ္သူ ့ကိုမွလည္း သြား ေၿပာလုိ ့မရ...ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ အခ်ိန္မေတာ္..
ၿခင္ေထာင္ထဲ ၿပန္၀င္ ၿပီးေတာ့ တညလံုး အိပ္ မေပ်ာ္ေတာ့ပါဘူး..
ကြ်န္ေတာ္တုိ ့က ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္တည္း ဗ်...မိန္းကေလး ေတြနဲ ့တခန္းထဲ အတူတူအိပ္ဖုိ ့မေၿပာနဲ ့...၀မ္းကဲြ အစ္မေတြ ညီမ ေတြနဲ ့ေတာင္ ဖက္လွဲ တကင္း ေနခဲ့ဖူုးတာမဟုတ္......................ေၿပာရရင္..မိန္းမ ကိစၥ ရွင္းတယ္္္ေပါ့ေလ.( ႀကြားရင္ ႀကြားတယ္ မွတ္ပါ ဒကာ . ဒကာမ အေပါင္းတုိ ့)
ေနာက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ္ က အိပ္ေဆာ့ တယ္.. ငယ္ ငယ္ ကတညး္.က ဖ်ာေပၚမွာအိပ္ရင္ . တေရးႏုိး ရင္ ဖ်ာ ေပၚကေန ႀကမ္းၿပင္ ေပၚကို ေရာက္သြားေရာ..
အခု ေတာ့....အခုေတာ့...ေကာင္းႀကေသးရဲ ့လား..........
မေတာ္လုိ့ ့မ်ား ... ဒီ ဘုန္းႀကီး ငယ္ေလး...အိပ္ ေဆာ့ ၿပီး..ေၿခရင္ ဘက္ နယ္ကြ်ံ သြားရင္... ( မေတြး၀ံ စရာပါပဲ ေနာ္)....
လည္ေခ်ာင္း ထဲလည္း အာေခါင္ ေတြ ပတ္ႀကားအက္ သကဲ ့သုိ ့ ေၿခာက္ေသြ ့လာပါတယ္. ေရ ငတ္သလုိလုိ. . အိမ္သာ ပဲ .ၿပန္သြားခ်င္သလုိလုိ .. ဟုိလုိလုိ .. ဒီလုိလုိ .. မရုိးမရြ ႀကီး..
သူ ့ရဲ ့ၿငီး သံေလးကလည္း တခ်က္ခ်က္ ပို က်ယ္လာသလုိ ပါလား .
ဒီအသံဟာ ငါ့ ရဲ ့သမာဓိ ကို . မီး ႏွင့္ အတုိ ့ခံရေသာ ဖေယာင္းသဖြယ္ တစက္ခ်င္း အရည္ေဖ်ာ္သလုိ . ၿဖစ္ေစမယ့္ အသံ မ်ိဳးပါလား။
ေနာက္ဆံုး မ်က္လံုကို တၿခားဘက္ကိုလဲြ ၿပီး အသက္ ၿပင္းၿပင္း ရွူထုတ္လိုက္ပါ ေတာ့တယ္။
ထုိစဥ္ မလွမ္းမကမ္း က မွုန္ၿပၿပ ဘုရားစင္ ရဲ ့မီေရာင္ ေအာက္မွာ ၀ိုးတ၀ါး လွမ္း ၿမင္လုိက္တာက. ဗုဒၶ၀င္ ရုပ္စံု စာအုပ္ေလး ၊
ၿပတင္းေပါက္မွ ေလအေ၀ွ ့တြင္ . စာအုပ္ထဲမွ.စာမ်က္ႏွာမ်ာက တဖ်တ္ဖ်တ္ လွန္သြား ၿပီး ေနာက္ဆံုး ပြင့္ လ်က္ ရွိေသာ စာမ်က္ႏွာက .
ဗုဒၶ ၏ ေအာင္ၿခင္း ရွစ္ပါး ထဲမွ ပထမဦးဆံုး ေအာင္ၿမင္ေတာ္မူခန္း .
မာန္နတ္သည္ စစ္သည္ ဗုိလ္ပါတုိ ့ၿဖင့္ တုိက္ခုိက္ ၍ မႏုိ္င္ေသာ အခါ ." အာရတီ ၊ ၀ီရတီ ၊ ပါပါ " ဟု ဆုိအပ္ေသာ မာန္နတ္၏ သမီးပ်ိဳမ်ား ေစလြတ္ကာ ၿမတ္ဗုဒၶအား ကၠဳတၴိယ တုိ ့ရဲ ့မာယာ မ်ားၿဖင့္ . ညိွဳ ့ငင္္ ဆဲြေဆာင္ သိမ္း သြင္း ခန္း ၿဖစ္သည္။
ကိေလသာ ကင္းစင္ေတာ္မူေသာ ၿမတ္ဗုဒၶ မွ မတုန္မလွုပ္ ေသာ သမာဓိၿဖင့္ တည္ကာ ေမတၱာ ၿဖင့္ အႏုိင္ယူေတာ္မူေသာအခန္း ၿဖစ္ေပသည္။
ေအာ္. ဟုတ္ေပသားပဲ
ငါဟာ ဘုရားသားေတာ္ တပါးေပပဲ .
ငါ၏ အဖ ဘုရား ကဲ ့သို ့တည္ႀကည္ေသာ သမာဓိ ကို ေစာင့္ထိန္းအံ ့.. ၿဖစ္ပ်က္ တုိ ့ကို ႏွလံုး သြင္းအံ့..ဆုိၿပီ ၀င္သက္ ထြက္သက္ ..ကိုပဲ မွတ္ေနရင္းနဲ ့... အာရုဏ္တက္ သြားပါ ေတာ့တယ္..
ဒီ ေတာ့ မွ ပဲ ..သက္ၿပင္းခ်ႏုိင္ပါေတာ့တယ္...
ဒါေပမယ့္..စိတ္ထဲမွာေတာ့... ေက်ာင္းထုိင္ ဘုန္းႀကီးကို..တမ်ိဳး ၿမင္ မိပါတယ္.... သံဃာ နဲ ့မာတုကာမ..ႀကမ္းတေၿပးတည္း မအိပ္ စေကာင္းလုိ ့ႀကားဖူးထားတာ အခုေတာ့..ကုိယ့္ ေၿခရင္း ႀကီးမွာဆုိေတာ့ေလ..
မနက္မိုးလင္းေတာ့လည္း ဘာမွ...မေၿပာေတာ့ပါဘူး........... ထားလုိက္ပါေတာာ့..ကုိယ္လည္း ရွင္လိင္ၿပန္ လူထြက္ သိကၡာ ခ် ၿပီး အိမ္ၿပန္လာပါေတာ့တယ္။
အၿဖစ္မွန္က.ဒီလို...
သူတုိ ့ေတြက...ေက်ာင္းေ၀ယာ၀စၥ လုပ္ကုိ္င္ေပးႀကတဲ့ သူ ေတြ ပါ..
ဒီ ေနရာက..အရင္ကတည္းက.သူ တုိ ့ေတြ ရဲ ့ေနရာ.................
သႀကၤန္ ကာလ ဘုန္ႀကီး၀တ္ ႀကတဲ ့သူေတြ မ်ားလို ့. ေနရာကိ ဖယ္ေပး ၿပီး စားဖုိေဆာင္ မွာ သြားအိပ္ႀကတာပါ..
ဘုန္းႀကီးေတြ မရွိေတာ့ ေလာက္တဲ ့ အခ်ိန္က်မွ...သူ တုိ ့ရဲ ့မူလ ေနရာကို လာၿပန္အိပ္ ႀကတာပါ.
ေက်ာင္းေဆာင္ႀကီး တခု လုံးမွာ..ရဟန္းပ်ိဳ ေလးက..လြဲ ၿပီး..ဘယ္သူမွ မရွိလုိ ့လည္း .. ဘာမွ.. မေၿပာေတာ့.ပဲ အိပ္စက္ လုိက္ႀကဟန္ တူပါရဲ ့..
ေနာင္ ႏွစ္ ေတြ မွာလည္း အဲဒီေက်ာင္းကို ပဲ .. ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမဳိက္ ထပ္ ေရာက္ၿပီး... သကၤန္း စီး ၿဖစ္ပါတယ္.
စိတ္ထဲမွာေတ့ာ...ေက်ာင္း ေဆာင္ ေတြ တုိးခဲ် ့ေဆာက္ၿပီး. ငါးထပ္ ဓမၼာရံုႀကီးကလည္း ထည္ထည္၀ါ၀ါ ဆိုေတာ့့..ေနစရာ လံုေလာက္ ၿပီလုိ ့ထင္မိလို ့ပါ..
ဒီတစ္ႏွစ္ လည္း .. ဟို .. အရင္ႏွစ္ ေတြ လုိ ပါပဲ....
သႀကၤန္ၿပီးလုိ ့..ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန ့ည..ေရာက္တိုင္း........
ဒီတခါ ေတာ့..မအိ္ပ္ေသးပဲ...တရားထုိင္ေနလုိက္ပါတယ္. ..ညဥ့္ နက္ပိုင္းကုိ.ေရာက္ေတာ့မွ..
သူတု ိ့..အုပ္စု ေတြေပၚလာႀကပါတယ္..
အိပ္ခါနီး ၿခင္ေထာင္ ထဲ ၀င္ ကာနီးမွာ...............အႏီွ မိန္မငယ္ ေလး က... ဒီမ်က္မွန္ နဲ ့ဘုန္းႀကီး ကို နွစ္တုိင္းၿမင္ဖူးေနေလေတာာ့..ရင္းႏွီး ဟန္နဲ ့..ၿပံဳးၿပၿပီး..ၿခင္ေထာင္ထဲ၀င္သြားပါေတာ့တယ္.
ဒီ တခါ ကေတာ့ ထုိက္သင့္သေလာက္ အေတြ ့အႀကဳံ ရွိေနၿပီ ၿဖစ္ လုိ ့.. ရက္သတၱပတ္လံုး က်င့္ႀကံ ခဲ့တဲ့.သမာဓိ.တရားေတြ ကို . စမး္သပ္တဲ့ပဲြ ..
တရားစမ္းပြဲ လုိ ့ပဲ ..သေဘာထားၿပီးေတာ့......၀င္သက္ ထြက္သက္ ကို ပဲ ရွု ေနရင္း နဲ ့အိပ္ေပ်ာ္သြားတာ.....အာရုဏ္ တက္တဲ့အထိပါပဲ..
ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ကို္..စိတ္ထဲကေန ေတာင္ပန္ၿပီး..လူ..၀တ္လဲ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္.
ဒါေပမယ့္..ေနာက္ေနာင္ ေတာ့..အဆုိပါ....ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာ.... ပဥၥင္း မ၀တ္ရဲေတာ့ေပ...........
( ႏု စဥ္ အရြယ္ . တရားရွာ ခဲ့ပံု ကို ၿပန္လည္ တင္ၿပခ်က္)..
ခင္မင္လ်က္
ေဇာ္ၿပည့္
ရဟန္းအမည္.. ရွင္ဥာဏဒစ
ဒီေဆာင္းပါးေလးကေတာ့ Internet ထဲက forward mail အေနနဲ ့ ရ လို ့ဗဟုသုတ အေနနဲ ့ၿပန္လည္ မွ်ေ၀လုိက္တာပါ။
အမ်ဳိးသမီး (မာတုဂါမ) နွင့္ အတူအိပ္မႈ...ဒုတိယသဟေသယ်သိကၡာပုဒ ္
ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၴိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံ ျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူ ေသာအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ သာဝတၴိျပည္သို႔ ႂကြသြားရာ ညေနခ်မ္းအခ်ိန္တြင္ ေကာသလတိုင္း ဇနပုဒ္ရြာတစ္ရြာသို႔ ေရာက္၏။
ထိုအခါ ထိုရြာ၌ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ ဧည့္သည္တည္းခိုရန္ အိမ္ကို ျပဳလုပ္ထား၏။ ထိုအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ ထိုမိန္းမထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ထိုမိန္းမကို ''ႏွမ အကယ္၍ ဝန္မေလးပါမူကား ဧည့္သည္တည္းခိုရန္ အိမ္၌ တစ္ညဥ့္ေနလို၏'' ဟု ေျပာဆို၏။ အသွ်င္ဘုရား ေနေတာ္မူပါေလာ့ဟု ေလွ်ာက္၏။
အျခားခရီးသည္တို႔လည္း ထိုမိန္းမထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ထိုမိန္းမကို ''အရွင္မ သင့္အား အကယ္၍ ဝန္မေလးပါမူကား ဧည့္သည္ တည္းခိုရန္အိမ္၌ တစ္ညဥ့္မွ် တည္းခိုၾကပါရေစ'' ဟု ေျပာဆိုၾကကုန္၏။အေမာင္တို႔ ဤရဟန္းသည္ ေရွ႕ဦးစြာ ႂကြလာ၏၊ ထိုရဟန္း ခြင့္ျပဳပါက ေနကုန္ေလာ့ဟု ဆို၏။
ထိုအခါ ထိုခရီးသည္တို႔သည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ မေထရ္ထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္အား အကယ္၍ ဝန္မေလးပါမူကား ဧည့္သည္တည္းခိုရန္ အိမ္၌ တစ္ညဥ့္မွ် တည္းခိုၾကပါရေစ'' ဟု ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။ ဒါယကာတို႔ ေနကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ဆို၏။
ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ျမင္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္ တပ္မက္စိတ္ ျဖစ္ေန၏။ ထိုအခါထိုမိန္းမသည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကုိ ''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္သည္ ဤလူတို႔ႏွင့္ ေရာျပြန္းေသာေၾကာင့္ ခ်မ္းသာစြာ ေနရမည္ မဟုတ္ပါ၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါသည္၊ အကြၽႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ဘုရား၏ ေညာင္ေစာင္း 'ခုတင္' ကို အိမ္တြင္း၌ ခင္းေပးပါအံ့'' ဟု ေလွ်ာက္၏။ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ ဆိတ္ဆိတ္ေန၍ လက္ခံေလ၏။
ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ၏ ေညာင္ေစာင္းကို အိမ္တြင္း၌ ခင္း၍ အဝတ္တန္ဆာ ေကာင္းစြာ ဝတ္စားဆင္ယင္ၿပီးလွ်င္ သင္းပ်ံ႕ေမႊးႀကဳိင္ေသာ နံ႕သာအနံ႕တို႔ျဖင့္ ႀကဳိင္လွဳိင္ေစလ်က္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္၍ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္သည္ အလြန္အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္စဖြယ္ ရွိ၏၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ အကြၽႏု္ပ္ သည္လည္း အဆင္းလွပါသည္။ ႐ႈခ်င္စဖြယ္ရွိပါသည္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပါသည္။ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါသည္၊ တပည့္ေတာ္မသည္ အသွ်င္ဘုရား၏ မယားျဖစ္လိုပါ၏'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဤသို႔ ေလွ်ာက္ေသာအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ မေထရ္သည္ ဆိတ္ဆိတ္ ေန၏။
ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း။ပ။ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ထိုမိန္းမသည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ''အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္သည္ အလြန္အဆင္းလွ၏၊ ႐ႈခ်င္စဖြယ္ ရွိ၏၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းလွ၏၊ အကြၽႏု္ပ္သည္လည္း အလြန္အဆင္းလွပါသည္၊ ႐ႈခ်င္စဖြယ္ ရွိပါသည္၊ ၾကည္ညိဳဖြယ္ ေကာင္းပါသည္၊ အသွ်င္ဘုရား ေတာင္းပန္ပါသည္၊ အသွ်င္သည္ တပည့္ေတာ္မႏွင့္ ဥစၥာပစၥည္း အားလံုးကို သိမ္းပိုက္ ခံယူေတာ္မူပါ'' ဟုေလ်ာက္၏။
အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ သံုးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ဆိတ္ဆိတ္ေန၏။
ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ ၀န္ခံသည္မည္၏ဟု ေနရာတကာမွတ္၍ မရႏိုင္ပါ... ဤေနရာတြင္ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ၏ ဆိတ္ဆိတ္ေနျခင္းသည္ လက္မခံျခင္း အမွတ္သာ ျဖစ္ေပသည္...
ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ အဝတ္ထဘီကို ခြၽတ္၍ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ၏ ေရွ႕မွ စႀကႍလည္း ေလွ်ာက္၏၊ ရပ္လည္း ရပ္၏၊ ထိုင္လည္း ထိုင္၏၊ အိပ္လည္း အိပ္၏၊ ထိုအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ မ်က္စိအစရွိေသာ ဣေျႏတို႔ကို ေအာက္သို႔ခ်၍ ထိုမိန္းမကို ၾကည့္လည္း မၾကည့္၊ စကားလည္း မေျပာ ေနေတာ္မူ၏။
အရွင္အႏု႐ုဒၶါသည္ကား အံ့ဖြယ္ထူးဆန္း ရဟန္းျမတ္ျဖစ္ေပသည္တကား... သာမန္သူလိုကိုယ္လို ရဟန္းသာဆိုလွ်င္ေတာ့ ပါရာဇိကေလာက္ေပၿပီ... လွကလည္းလွ ပစၥည္းကလည္းျပည့္စံု အဝတ္ထဘီကိုလည္း ခြၽတ္၍ျပ ေနရာကလည္း ႏွစ္ဦးျခင္း လိုလိုခ်င္ခ်င္လည္း လကၡံေန... မလြယ္ မလြယ္... ၾကည္ညိဳပါသည္ အရွင္ဘုရား... ၾကင့္ရေပဦးမည္ အရွင္ေကာင္းတို႔...
ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ ''အခ်င္းတို႔ အံ့ဖြယ္ ရွိစြတကား၊ အခ်င္းတို႔ မျဖစ္ဖူးျမဲ ျဖစ္စြတကား၊ မ်ားစြာေသာ လူတို႔သည္ ငါ့ကို အရာအေထာင္ေသာ ဥစၥာပစၥည္းျဖင့္ ေစလႊတ္၍ ေတာင္းရမ္း ကုန္၏၊ ေစ့စပ္ေၾကာင္းလမ္းၾကကုန္၏။ ဤရဟန္းသည္ကား ငါကုိယ္တိုင္ ေတာင္းပန္ပါလ်က္ ငါႏွင့္ ဥစၥာပစၥည္းအားလံုးကို သိမ္းပိုက္ခံယူဖို႔ရန္ အလိုမရွိ'' ဟု ဆို၍ ထဘီကို ဝတ္ၿပီးလွ်င္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါ၏ ေျခတို႔၌ဦးေခါင္းျဖင့္ ဝပ္လွ်ဳိးလ်က္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ''အသွ်င္ဘုရား မိုက္သည့္ အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္ အေလ်ာက္ မလိမၼာသည့္ အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ တပည့္ေတာ္မကို လႊမ္းမိုး က်ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ တပည့္ေတာ္မသည္ ဤသို႔ မေတာ္မေလ်ာ္ေသာ အမႈကို ျပဳမိပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား အသွ်င္သည္ တပည့္ေတာ္မ၏ အျပစ္ကို အျပစ္အားျဖင့္ ေနာင္အခါ ေစာင့္စည္း ပါရျခင္းငွါ သည္းခံေတာ္မူပါေလာ့'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္ကိန္းသူမ်ား အမွားကို အျမဲ ေတာင္းပန္တာ ေတြ႔ရတယ္... သူညံ့မ်ားကေတာ့ မိမိအမွားကို အမွားနဲ႔ ထပ္ဖံုးၾကျပန္ပါတယ္... ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြေကာ သူေတာ္ေကာင္း တကယ္ ျဖစ္လိုသူေတြလား... သူညံ့ျဖစ္ေနသူေတြလား... ဆန္းစစ္ၾကဖို႔ လိုေပၿပီ... ျပဳျပင္ၾကဖို႔ လိုေနသည္...
''ႏွမ ေကာင္းပါၿပီ၊ မိုက္သည့္အေလ်ာက္ ေတြေဝသည့္အေလ်ာက္ မလိမၼာသည့္ အေလ်ာက္ အျပစ္သည္ သင့္ကို လႊမ္းမိုးႏွိပ္စက္ခဲ့၏၊ သင္သည္ ဤသို႔ မေတာ္ မေလ်ာ္ေသာ အမႈကို ျပဳမိ၏၊ ႏွမ သင္သည္ အၾကင္ေၾကာင့္ အျပစ္ကို အျပစ္အားျဖင့္ ျမင္၍ တရားႏွင့္ေလ်ာ္စြာ ကုစား၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ သင္၏ ထိုအျပစ္ကို ငါတို႔ သည္းခံကုန္၏။ ႏွမ အၾကင္သူသည္ အျပစ္ကို အျပစ္အားျဖင့္ ျမင္၍ တရားႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ ကုစား၏၊ ေနာင္အခါ၌လည္း ေစာင့္စည္း၏၊ ဤသို႔ ျပဳျခင္းသည္ ဘုရား၏ အဆံုးအမ၌ ႀကီးပြားေၾကာင္းသာလွ်င္ ျဖစ္၏'' ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
အမွားကိုအမွားလို႔သိၿပီး ကုစားျခင္းဟာ ျမတ္ဗုဒၶသာသနာမွာ ႀကီးပြားေၾကာင္းတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းျဖစ္လိုသူေတြက အမွားကို ေတာင္းပန္ၾကသလို... သူေတာ္ေကာင္းေတြက သည္းခံခြင့္လႊတ္ၾကျပန္ပါတယ္... သည္လိုသာဆို ေလာကႀကီးဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေပ်ာ္ရႊင္ရမယ္... လူသတ္လက္နက္ေတြ ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာ အမွန္ပါပဲ...
ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ ထိုညဥ့္လြန္သျဖင့္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္ျဖင့္ ေရာင့္ရဲသည့္ တိုင္ေအာင္ တားျမစ္သည့္ တိုင္ေအာင္ ကိုယ္တိုင္ လုပ္ေကြၽးလ်က္ ဆြမ္းစားၿပီး၍ သပိတ္မွ လက္ဖယ္ၿပီးေသာအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေန၏။
တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာ ထုိမိန္းမကို အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ တရားစကားျဖင့္ အက်ိဳးစီးပြါးကို သိျမင္ေစလ်က္ တရားကို ေဆာက္တည္ေစကာ တရားက်င့္သံုးရန္ ထက္သန္ ရႊင္လန္းေစ၏။ ထိုအခါ ထိုမိန္းမသည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါက တရားစကားျဖင့္ အက်ိဳးစီးပြါးကို သိျမင္ေစလ်က္ တရားကို ေဆာက္တည္ ေစကာ တရားက်င့္သံုးရန္ ထက္သန္ ရႊင္လန္းေစအပ္ၿပီးျဖစ္ရကား အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါအား-
''အသွ်င္ဘုရား တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏။ အသွ်င္ဘုရား တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပ၏။ အသွ်င္ဘုရား ဥပမာေသာ္ကား ''ေမွာက္ထားသည္ကို လွန္ျပဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ဖံုးလႊမ္းထားသည္ကို ဖြင့္လွစ္ျပ ဘိသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာသူအား လမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ 'မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ သူတို႔သည္ အဆင္းတို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္' ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆီမီးတန္ေဆာင္ကို ေဆာင္ျပဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း ဤအတူသာလွ်င္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ တရားေတာ္ကို ျပေတာ္မူပါေပ၏။
အသွ်င္ဘုရား ထိုတပည့္ေတာ္မသည္...
ထိုျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊
တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊
သံဃာေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊
အသွ်င္သည္ တပည့္ေတာ္မကို ယေန႔မွစ၍ အသက္ထက္ဆံုး ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသိကာမ ဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါ'' ဟု ေလွ်ာက္၏။
ဆြမ္းအမကို အရွင္ေကာင္းေတြက တရားေဟာၿပီး ေက်းဇူးဆပ္တယ္တဲ့... ဆြမ္းအမမွာ အက်ဳိးၾကီးလိုက္တာ အသိမွန္ အျမင္မွန္လို႔ ရတနာသံုးပါး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ဥပါသိကာမ ျဖစ္သြားၿပီ... ခုေတာ့ကာ တစ္ခ်ဳိ႔က တရားတိုတိုေဟာပါတဲ့... တစ္ခ်ဳိ႔က သည္ဘုန္းႀကီးေတြ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ လည္း မေျပာဘူးတဲ့... သူတို႔က ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဆိုတဲ့ စကားေလာက္ကိုပဲ တန္ဖိုးလို႔ ထင္ထားတတ္ၾကေတာ့တယ္... ဆင္းရဲျခင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေဘးမွ လြတ္ကင္းေစေသာ သီလေပးျခင္း တရားေဟာျခင္း ေမတၱာပို႔ျခင္းကို ေက်းဇူးဆပ္တယ္လို႔ မသိမျမင္ၾက မထင္ၾကေတာ့ေပ... ျမတ္ဗုဒၶသာသနာ ကုန္ဆံုးဖို႔ရာ လကၡဏာေတြဟု ထင္မိေပသည္...
ထိုအခါ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ သာဝတၴိျပည္သို႔ သြား၍ ရဟန္းတို႔အား ဤအေၾကာင္းကို ေျပာၾကား၏၊ အလိုနည္းေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ''အဘယ့္ေၾကာင့္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါသည္ မာတုဂါမႏွင့္ အတူ အိပ္ဘိသနည္း'' ဟု ကဲ့ရဲ႕ကုန္၏၊ ႐ႈတ္ခ်ကုန္၏၊ အျပစ္ျပ ေျပာဆိုၾကကုန္၏။ ထိုအခါ ထိုရဟန္းတို႔သည္ အသွ်င္အႏု႐ုဒၶါကို မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းျဖင့္ ကဲ့ရဲ႕ျပစ္တင္ ၾကၿပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤအေၾကာင္းကို ေလွ်ာက္ၾကကုန္၏။ပ။
''အႏု႐ုဒၶါ သင္သည္ မာတုဂါမႏွင့္ အတူအိပ္၏ ဟူသည္ မွန္သေလာ'' ဟု စိစစ္ ေမးျမန္းေတာ္မူ၏။ မွန္ပါသည္ ျမတ္စြာဘုရားဟု ေလွ်ာက္၏။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူ၏။ပ။ အႏု႐ုဒၶါ သင္သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မာတုဂါမႏွင့္အတူ အိပ္ဘိ သနည္း။ အႏု႐ုဒၶါ ဤ သင္ျပဳမိေသာအမႈသည္ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔အား ၾကည္ညိဳေစျခင္းငွါ လည္းေကာင္း။ပ။
ရဟန္းတို႔ ဤသို႔လွ်င္ ဤသိကၡာပုဒ္ေတာ္ကို ျပၾကကုန္ေလာ့။ 55
''အၾကင္ရဟန္းသည္ မာတုဂါမႏွင့္အတူ အိပ္ျခင္းကို ျပဳျငားအံ့၊ 55- 6- 56
ထိုရဟန္း အား ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏'' ဤသို႔ ျပၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မေဖါက္မျပန္ အရွင္ေကာင္းကိုေတာင္မွ မာတုဂါမႏွင့္ တမိုးထဲေအာက္၌ အိပ္မိ၍ အကဲ့ရဲ႕ခံရသည္... အျပစ္တင္ခံရသည္... သူေတာ္ေကာင္းေတြက ကဲ့ရဲ႕ၾကေပသည္... သို႔အတြက္ သီလသိကၡာ ျဖည့္က်င့္လိုေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားမ်ား ခရီးသြားလွ်င္ ညပိုင္းလည္း ထိုင္၍သာ ေနၾကသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္... နိသဇၨိဓုတင္ေဆာင္ ရဟန္းမ်ား အာပတ္မသင့္ အလြန္ေကာင္းေပသည္...
၆ - ဒုတိယ သဟေသယ်သိကၡာပုဒ္ အဖြင့္
အၾကင္ ဟူသည္ အၾကင္သို႔ သေဘာ ရွိေသာ။ပ။
ရဟန္း ဟူသည္။ပ။ ဤအရာ၌ ဤဉတၱိစတုတၴကံျဖင့္ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သူကို ''ရဟန္း'' ဟူ၍ အလိုရွိ အပ္၏။
မာတုဂါမဟူသည္ လူမိန္းမတည္း၊ ဘီလူး နတ္,မ မဟုတ္၊ ၿပိတၱာ,မ မဟုတ္၊ တိရစၧာန္,မ မဟုတ္၊ အယုတ္ဆံုးအားျဖင့္ ယေန႔႕ေမြးဖြားေသာ သူငယ္မပင္ ျဖစ္ေစကာမူ မာတုဂါမ မည္၏၊ ထို႔ထက္ႀကီးေသာ မိန္းမျဖစ္မူကား ဆိုဖြယ္ရာမရွိ။
အတူ ဟူသည္ တစ္ေပါင္းတည္း။
အိပ္ရာေနရာ မည္သည္ အမိုးအလံုးစံု ရွိေသာ အကာအရံ အလံုးစံုရွိေသာ ေနရာ၊ အမ်ားအားျဖင့္ အမိုးရွိေသာ အမ်ားအားျဖင့္ အကာအရံရွိေသာ ေနရာတည္း။
အိပ္ျခင္းကို ျပဳျငားအံ့ဟူသည္ ေနဝင္ေသာအခါ၌ မာတုဂါမအိပ္ေနေသာ္ ရဟန္းသည္ အိပ္ျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ရဟန္း အိပ္ေနေသာ္ မာတုဂါမသည္ အိပ္ျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ႏွစ္ဦးလံုး မူလည္း အိပ္ကုန္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ ထ၍ အဖန္ တလဲလဲ အိပ္ကုန္အံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ 57
မာတုဂါမကို မာတုဂါမဟု အမွတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ အတူအိပ္ျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။
မာတုဂါမ၌ ယံုမွားရွိသည္ျဖစ္၍ အတူအိပ္ျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ မာတုဂါမ၌ မာတုဂါမ မဟုတ္ဟု အမွတ္ရွိသည္ ျဖစ္၍ အတူအိပ္ျငားအံ့၊ ပါစိတ္အာပတ္ သင့္၏။ အမိုးတစ္ဝက္ အကာအရံတစ္ဝက္ ရွိေသာ ေက်ာင္း၌ အိပ္အံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ ဘီလူးမႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာမႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ပ႑ဳက္ႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တိရစၧာန္မႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း အတူအိပ္ျငားအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ မာတုဂါမ မဟုတ္သူ၌ မာတုဂါမဟု အမွတ္ရွိအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ မာတုဂါမ မဟုတ္သူ၌ ယံုမွားရွိအံ့၊ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ မာတုဂါမ မဟုတ္သူ၌ မာတုဂါမ မဟုတ္ဟု အမွတ္ရွိအံ့၊ အာပတ္ မသင့္။ 58
အမိုးအလံုးစံု ရွိ၍ အကာအရံလံုးဝ မရွိေသာ ေနရာ၊ အကာအရံအလံုးစံု ရွိ၍ အမိုး လံုးဝ
မရွိေသာ ေနရာ၊ အမ်ားအားျဖင့္ အမိုးမရွိေသာ အမ်ားအားျဖင့္ အကာအရံမရွိေသာ ေနရာ၌ အာပတ္ မသင့္။ မာတုဂါမအိပ္ေသာ္ ရဟန္းသည္ ထိုင္ေနအံ့၊ ရဟန္းအိပ္ေသာ္ မာတုဂါမ ထိုင္ေနအံ့၊ ႏွစ္ဦးလံုးမူလည္းထိုင္ေနကုန္အံ့၊ အာပတ္ မသင့္။ ႐ူးေသာ ရဟန္း၊ အစလက္ဦး လြန္က်ဴးေသာ ရဟန္းတို႔အားလည္း အာပတ္ မသင့္။ 59
တစ္အိမ္ထဲမွာ မာတုဂါမႏွင့္ ရဟန္း အတူေနခဲ့ရေသာ္ ဘုရားစကား နားေထာင္လိုပါလွ်င္... တစ္ဦးအိပ္လွ်င္ တစ္ဦး ထိုင္ေနၾကပါကုန္... က်င့္ထားရေပဦးမည္...
၆ - ဒုတိယသဟေသယ်သိကၡာပုဒ္၊ ၁ - မုသာဝါဒဝဂ္၊ ဘိကၡဳပါစိတ္အခန္း၊ ပါစိတ္ပါဠိေတာ္။
No comments:
Post a Comment